پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

تور ارزان آنكارا

خريد يو پي اس در تبريز

تور ارزان آنكارا

۳۶ بازديد

تور ارزان آنكارا

آنكارا به عنوان پايتخت تركيه يكي از شهرهاي مهم اين كشور است كه از زمان اعلام جمهوري ( 1923 ميلادي ) به پايتختي انتخاب شد. اين شهر در گذشته با عنوان آنگورا پايتخت تركيه بود. آنكارا به عنوان يكي از شهرهاي امپراطوري بيزانس مورد حمله فارس ها و اعراب قرار گرفت و در حدود سال 1072 م ، توسط ترك هاي سلجوقي سقوط كرد. بعد از جنگ جهاني اول ، آتاتورك، رهبر ملي گراي تركيه، اين شهر را به عنوان مركز مقاومت در مقابل دولت اوتامان و تجاوز قدرت هاي يوناني برگزيد. امروزه انكارا پس از استامبول ، مقام دوم را در صنعت دارد. كارخانه هاي بسياري در اين شهر فعاليت مي كنند و اين شهر از نظر جذب توريست در مقام بالايي قرار دارد.

آب و هواي آنكارا

با توجه به موقعيت مكاني اين شهر ( واقع در شمال غربي تركيه و 200 كيلومتري جنوب درياي سياه ) ميانگين درجه هوا در دي ماه (ژانويه) در اين شهر 5 درجه سانتي گراد و در تير ماه (جولاي) 22 درجه سانتي گراد است.

آثار تاريخي آنكارا

معماري آنكارا نشان دهنده تاريخ متفاوت اين شهر در دوره هاي مختلف است. آثاري كه از معماري هاي گذشته اين شهر باقيمانده عبارتند از ؛ يك قلعه و يك قبرستان كه از بيزانسي ها باقيمانده است ، مسجد علاء الدين كه با يك مناره در نزديكي اين قلعه قرا ردارد و تاريخ ان به دوره سلجوقي برمي گردد. همچنين ساختمان هاي به جا مانده از سلسله اوتامان عبارت است از ؛ مزار محمد پاشا ، يك بازار متعلق به قرن پانزدهم و يك كاروانسرا كه امروزه به موزه تمدن هاي آناتولي تبديل شده است.

مكان هاي فرهنگي آنكارا

از مكان هاي فرهنگي اين شهر مي توان كتابخانه ملي ، دانشگاه انكارا و دانشگاه فني خاورميانه را نام برد.

موزه هاي انكارا

چندين موزه نيز در اين شهر وجود دارد كه در حال حاضر دورنمايي از تاريخ اناتولي است و مهمترين آن ها عبارتند از : موزه تمدن هاي اناتولي ، موزه فرهنگ شناسي و موزه آتاتورك كه در آرامگاه اتاتورك واقع شده است.

ديگر مناطق تفريحي آنكارا

آنيت كبير

آنيت كبير در محله آنيت ، بر روي تپه اي با ابهت قرار گرفته كه به جز دوشنبه همه روزه مي توان از آن بازديد كرد. ساخت اين مكان زيبا در سال 1953 به اتمام رسيد. از مهمترين قسمت هاي ان انيت كبير است كه كلكسيوني بزرگ از وسايل و يادمان هاي تاريخي تركيه را در خود جاي داده است.

معبد آگوستوس
معبد اگوستوس (كنار مسجد حاجي بايرام) ، در قرن اول ميلادي ساخته شده است. بر روي ديوارهاي اين معبد ، سالم ترين سنگ نوشته ي به جاي مانده از اولين امپراطور روم كه شامل شرح حال زندگي و جنگ هاست، توسط خود او نوشته شده است .

قلعه آنكارا
اين قلعه چشم انداززيبايي رو به آنكارا دارد و در بالاي تپه اي در محله اولوس قرار دارد . قلعه آنكارا ارگ قرون وسطايي مي باشد كه بيش از هزار سال قدمت دارد.

درياچه موگان
درياچه اي كوچك در جنوب شهر گل باشي است. اين شهر در فاصله ۲۰ كيلومتري جنوب آنكارا قرار دارد. اين درياچه يك مكان توريستي مشهور براي تفريح و گردش است.

قيمت تور آنكارا

براي رزرو تور آنكارا با استفاده از آگهي هايي كه در سايت تور وجود دارد مي توانيد اقدام كنيد. هزينه تور انكارا بستگي به شرايط تور، نوع هتل ، زمان سفر و ديگر امكانات تور دارد. در سايت تور ليست متنوعي از بهترين هاي تور آنكارا  و هم چنين مقايسه تور با هتل هاي متنوع و ايرلاين هاي مختلف پروازي ، تور لحظه اخري آنكارا ، تور ارزان آنكارا ، مقايسه تور در آژانس هاي معتبر و.. قابل مشاهده و انتخاب هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.