سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

در مورد كابل AUX چه مي دانيد؟

خريد يو پي اس در تبريز

در مورد كابل AUX چه مي دانيد؟

۷۵ بازديد

در عصر امروزي كابل‌ها از مهم‌ترين لوازم و تجهيزات مربوط به دستگاه‌هاي الكترونيكي به شمار مي‌آيند، و در انواع و كارايي‌هاي مختلف توليد و روانه بازار مي‌شوند. معمولا از اين كابل‌ها به منظور برقراري ارتباط و اتصال بين دو دستگاه استفاده مي‌شود. هر كدام از كابل‌ها قابليت انتقال فرمت‌هاي خاصي مانند صوت، تصوير، و فايل‌هاي را دارند. كابل AUX كه موضوع اصلي ما در اين مقاله است از پركاربردترين نوع كابل‌هاست كه در انتقال صوت مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين كابل همواره در اشكال و مدل‌هاي گوناگون ساخته و در دسترس عموم مردم قرار مي‌گيرند. در ادامه مطلب ما را همراهي فرماييد تا اطلاعات در خور و قابل توجهي را در اختيار شما قرار دهيم.

تعريف كامل كابل AUX

نام اين كابل از كلمه AUXIHIARY اقتباس شده است كه به معني كمك دهنده مي‌باشد. به خاطر سهولت در تلفظ اين كلمه در عبارت AUX مخفف شده است. كابل AUX يك كابل صداست كه مي‌تواند امواج صوتي را انتقال دهد. ازمرسوم‌ترين نمونه‌ي اين كابل‌ها مي‌توان به كابلي‌هايي اشاره كرد كه براي وصل گوشي‌هاي هوشمند به  ضبط ماشين جهت پخش موسيقي استفاده مي‌شوند.

اين كابل قادر است دو كانال صوتي را به صورت همزمان انتقال دهد. به همين منظور سه نوع رشته سيم در ساخت آن به كار رفته است كه يكي مخصوص كانال راست يكي مخصوص كانال چپ و ديگري بين هر دو كانال مشترك مي‌باشد.

منابع:

1.https://8iran.com/product-category/digital/mobile-accessory/aux/

2.https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84_%DA%A9%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%84

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.